Sraz lehokol Nivnice 2010
Sotva jsem  ve středu přijel, začal jsem fotit zajímavá kola. Například tohle s kardanem v řízení umožňujícím točit řidítky jako volantem, čímž se odstraní efekt kormidelní páky (chci zatočit doprava - vykloním řidítka doleva).
Nivnice jak na dlani - od kapličky u silnice na Dolní Němčí.
Challenge Mistral.
Opravdový kutil se nespokojí s obyčejným jeklem ale vyrobí si vlastní profily :-)
Radek Pečinka se svojí pojízdnou elektrárnou (spousty světýlek, blinkry, brzdová světla, majáček, elektrický zvonek, mp3 přehrávač a hlavně nábojové dynamo)
Dušan Kaniarik se svou tříkolkou. Teoretik by mohl tvrdit, že se s poháněným předním kolem nikam nevyhrabe a že to bude mít kvůli řízeným zadním kolům špatné jízdní vlastnosti ale Dušan s tím vyjel po kamenité cestě na Javorinu a díky naklánění předního kola suverénně řezal zatáčky tempem při kterém by si cyklista spolehlivě ustlal. A ten kufr mezi zadními koly!
Shimano se s BioPace převodníky může jít zahrabat...
Optima Baron je dnes už klasická konstrukce lowraceru, ve srovnání s některými dnešními konstrukcemi se sedí ještě dost vysoko.
Chystáme se k výjezdu na Javorinu, je po dešti a ještě trošku mrholí. Jestli se někdy odhodlám ke konstrukci nového lehokola, postavím si podobný stroj na 26" kolech.
Houfujeme se na vrcholu stoupání nad Stráním, provlhlí ze všech stran. Naštěstí na nás už další voda shora nespadla.
Výhled na Strání, mraky visí hodně nízko. Javorina v záběru není, stejně by nebyla vidět.
Po 20km z Nivnice a po 7km po šotolině jsme se sjeli v mlze na hřebeni Javoriny. Jak se ukázalo, ještě to nebyl vrchol.
Tvrzení, že je na vrcholu vysílač se ukázalo pravdivé!
Začínalo se to trhat...
... až se to roztrhlo. Aspoň na chvilku.
Na hřebenové cestě byl čilý cykloprovoz.
V Louce mají pěkný moderní kostel, pořád ještě je na první pohled znát že to je kostel i když podle věže s břitem by se dalo usuzovat na hrad :-)
Nádherný uhlíkový back-to-back tandem vtipně rozebíratelný na dvě části. (předek je vlevo) Když se posádka opravdu opře do pedálů tak není cyklista, který by jim stačil.
Jak to zařídit, aby se kolo točilo na opačnou stranu než převodník. Za pozornost stojí přehazovačka ve funkci přesmykače, který by tam nešlo namontovat.
Vyhrabali jsme se na kopeček ke svatému Antonínkovi. (fotka nevyniká ostrostí, protože jsem si nevšimnul, že mi to v tom šeru fotí časem 1/15s)
Kdo pozdě chodí ... nezmokne, i duhu si užije!
Na posledním kopečku nad Nivnicí.
Nádherný dlouhán s hliníkovým rámem vyrobeným u Duratecu.
Pěkně postavená silnička, klon Bacchetty. Jenom ten jekl držící řetězové kladky tam vypadá jak pěst na oko, to už autorovi nezbyl ani kousek trubky?
Lowracer s předním pohonem aneb Žehlička zkonstruovaná Honzou Friedlem.
Bacchetta Carbon Aero, uhlíková silnička. Po opatrném nadzvednutí jsem jenom zatajil dech, dodatečně jsem si uvědomil, že jsem váhu odhadoval i s těmi brašnami. Kolo údajně váží 8kg, skoro se mi tomu nechce věřit.
Python, jedno z kol, co se řídí nohama, celé se to láme v kloubu mezi předním kolem a sedačkou. Kromě majitele s tím dokázal jet jenom zkušený pilot Flevobiku Martin Anderseck. Také jsem si zkusil jak se řídí nohama, majitel mne tlačil a já jsem chvíli beznadějně visel doprava a chvíli zase doleva ale nic mezi tím.
Oceláč Honzy Friedla, stroj, který posloužil jako vzor pro moje kolo.
Dřevěný stroj, vítěz soutěže o nejhezčí homebuilt.
Josef Housa a jeho Raketa (míněno tenisová, hádejte, čím je vypletena ta sedačka). Pohodlné křesílko se kterým jsem se bez problémů rozjel, jenom jsem si v zatáčkách musel dávat pozor abych kolenem nekopl do řidítek protože jsem byl na tenhle stroj trochu přerostlý.
Bambusové kolo Petra Hebedy, převody jsou řešeny netradičně dvěma planetovými převodovkami Sturmey-Archer.
Lubomír Pokora se seznamuje s tratí závodu.
Zebra, vítěz konstruktérské soutěže na srazu 2008.
Jde to i z letecké překližky.
Další bambus, naprosto skvostný kousek, autor s ním neuvěřitelně vyhrál, viz sedačka a další detaily. Spoje jsou omotané konopím prosyceným epoxidem. I tenhle stroj jsem si vyzkoušel, byl jsem rád že na tom dokážu jet za kvrdlání řidítky rovně a zatáčky jsem s tou kormidelní pákou nějak nezvládal. Chyba byla očividně mezi sedačkou a řidítky, protože byli i takoví co po cca 2 minutách seznamování s kolem dokázali jet bez držení!! (to neuměl ani majitel)
Připravuje se start první rozjížďky ženského závodu tříkolek.
Eva Navrátilová se řítí vítězně do cíle, za ní široko daleko nikdo...
Jejda!
Další jízda (semifinále, finále?), Eva Navrátilová opět v čele. Nejen že jí to jelo ale navrch měla i svými řidičskými schopnostmi, její průjezdy ostrých zatáček smykem stály za to. Potom si zazávodila i s muži a dostala se až do finále.
Okružní jízda kolem kašny na náměstí v Uherském Brodě.
V Uherském Brodě na náměstí.
Sobota, jedeme na Velehrad.
Starý železný most u Kostelan nad Moravou.
Velehrad
Velehradská bazilika. Foceno samospouští s fotoaparátem položeným na jedné z lavic.
Pannonrider, maďarský velomobil s pomocným elektromotorem.
Archeoskanzen v Modré u Velehradu, tak nějak měla vypadat vesnice z doby Velké Moravy.
Z Modré jsem vyjel na kopec k rozhledně. Bylo dost šedivo ale na takových 15-20km mohlo být vidět.
Zrekonstruované základy baziliky z velkomoravské éry v Sadech u Uherského Hradiště.
Na startu rychlostního závodu. Byl to takový srandamač na 2200m do sousední vesnice. Když jsem viděl starty těch přede mnou tak jsem se nechtěl nechat zahambit a vyrazil jsem jako ďábel a za polovinou trati s jazykem na vestě přilétl pod krátký ale nepříjemný kopeček. Na zbytku trati jsem se už jenom snažil oddálit infarkt za cílovou čáru :-). Kdybych jel tempem jako těch 18km na letiště (průměry cca 26km/h) a teprve v kopečku zabral naplno tak bych byl nejspíš rychlejší.
Další ze závodníků (Mario Saccomano) se řítí do cíle.
A startují další... Jenomže do konce jsem nemohl čekat, protože jsem vyrážel do Brodu na vlak...
Sraz byl bezvadně zorganizovaný a byl to bezvadný zážitek. A hlavně - to, za co jsem tu a tam považován za podivína tady bylo prohlášeno za normu!
Obsah pokračuje za reklamou
Pokračujte dolů pro další obsah
Album zobrazuje pouze fotky a videa ( z ). - zrušit filtraci.

Odstranění fotek a videí z alba

Vyberte všechny fotky či videa, které chcete smazat a potvrďte akci.

Název

Sraz lehokol Nivnice 2010

Popis

Období

září 2010

Statistiky

  • 52 fotek
  • - zobrazení
  • 1 se líbí

Kategorie a štítky

Nastavení

Veřejné album

Vidí všichni lidé.

Přístupné pouze pro 18+

Vidí pouze lidé, kteří potvrdí svou plnoletost pro zobrazení obsahu 18+.

Skryté album

Vidí pouze lidé, kteří znají přesnou adresu alba.

Zakódované album

Vidí pouze lidé, kteří zadají kód, který nastavíte.

Nahlásit album
Reklama

Další alba autora

Podobná alba

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí...

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout
znovu

Také album můžete sdílet

Spustit prezentaci Zastavit
TIP Změny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotkuvideo tak objeví více lidí.
Sraz lehokol Nivnice 2010
Komentáře Přidat